سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آیا آزاده‏اى نیست که این خرده طعام مانده در کام دنیا را بیفکند و براى آنان که در خورش هستند نهد ؟ . جانهاى شما را بهایى نیست جز بهشت جاودان پس مفروشیدش جز بدان . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 98 آذر 14 , ساعت 10:56 صبح

لوله مانیسمان یکی از پر کاربردترین مقاطع فولادی می باشد که در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های مانیسمان که با نام های بدون درز نیز شناخته میشوند با توجه به نامشان ، هیچ درزی بر روی این لوله ها نمی باشد و همچنین در اصطلاح علمی به آنها سیم لس (Seamless pipe) گفته میشود.
به آن دسته از لوله های فولادی گفته میشود که در فرآیند تولید آنها از انواع روشهای جوش فلزات استفاده نمیشود و تفاوت دیگر آنها در ماده اولیه محصولات میباشد. اما در لوله های درزدار فرایند تولید از برش ورق و شکل دهی و جوش و سرانجام غلطک استفاده میشود. ولی در تولید لوله های مانیسمان از مقاطع فولادی به شکل شمش و از طریق حرارت و کشش و غلطک و عبور از زره و همچنین نیروهای گریز از مرکز استفاده میشود که در صنایع مختلف به لحاظ متریال و مواد اولیه سازنده آن بالتر و با کیفیت بهتر و همچنین یکنواختی بیشتر را به همراه دارد و عدم جوش و آسیب پذیری و عمل فشار بیشتر بیشتر مورد استفاده فراوان قرار میگیرد.

کاربرد لوله مانیسمان

لوله های مانیسمان دارای کاربرد ویژه و گسترده ای می باشد که مهم ترین آنها شامل:

  •     لوله های مانیسمان استیل جهت خطوط صنایع غذایی و دارویی
  •     لوله های مانیسمان جهت خطوط فشار قوی
  •     لوله های مانیسمان جهت خطوط هیدرولیک
  •     لوله های مانیسمان جهت خطوط نفت و گاز

روش ساخت لوله مانیمسان

1. برداشتن صفحه ای مسطح به نام Skelp و لوله کردن آن و جوش دادن لبه ها لوله درست می شود. که به آن لوله جوش داده شده اتلاق می شود (ERW)
2.لوله های بدون درز توسط سوراخ کردن یک شمش استوانه ای ایجاد میشوند بنابراین معمولا در بازار ایران نهایتا تا سایز 24 اینچ پیدا میشوند .
برای سایزهای بالاتر از آن از لوله های درز مخفی استفاده می شود.
لوله های درز مخفی لوله هایی هستند که از خم کردن ورق ساخته میشوند سپس درز آنها بصورت تمیز جوش داده و پوشیده میشود.

منبع : لوله مانیسمان چیست

برای مشاهده محصولات بیشتر به سایت پیکاتک مراجعه نمایید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ